Gemeente Noordoostpolder
Adviseur Afval

| 21 januari 2021

Gemeente Noordoostpolder is voor het Ingenieursbureau op zoek naar een praktische, flexibele en doelgerichte:

Adviseur Afval
Emmeloord, 24 uur per week

Dit ga je doen
Voor de gemeente Noordoostpolder ben jij het aanspreekpunt als het gaat over afval. Je onderhoudt contacten met interne en externe partijen, zoals de verantwoordelijke wethouder, afvalverwerker HVC, Orgaworld, collega’s van andere gemeenten in de provincie Flevoland, scholen en verenigingen in onze gemeente.

De gemeente heeft een afvalbeleid met doelstellingen zoals het verminderen van restafval. Jij bent verantwoordelijk voor de uitvoering van dit beleid en je rapporteert hierover aan het college van burgemeester en wethouders en aan de gemeenteraad. Als het beleid vernieuwd en/of aangepast moet worden, geef je input op basis van jouw ervaringen als adviseur afval.

Voor het ophalen en verwerken van het afval heeft de gemeente een dienstverleningsovereenkomst met afvalverwerker HVC. Jij beheert deze overeenkomst en indien nodig pas je de overeenkomst aan in nauw overleg met de betrokkenen.

Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor projecten op het gebied van afval, zoals onlangs het invoeren van het nieuwe systeem met betrekking tot inzamelen van het restafval.

Verder ben je verantwoordelijk voor het krediet- en budgetbeheer op afvalgebied. Je legt hierover verantwoording af via de planning & controlcyclus van onze organisatie.

Dit breng jij mee
Naast een hbowerk– en –denkniveau en kennis en ervaring op het gebied van afval,beschik je over:

  • een politieke antenne en ervaring met het werken in een politiekbestuurlijke omgeving;
  • een praktische, flexibele en doelgerichte instelling.


En ben je een

  • resultaatgerichte netwerker, die kansen ziet en benut;
  • goede luisteraar, kun je de juiste vragen stellen en kun je goed communiceren, zowel schriftelijk als mondeling, richting bestuur als naar de inwoners;
  • verbinder met inlevingsvermogen en van daaruit kun je op een flexibele manier passende oplossingen overbrengen.


Dit bieden wij

  • Samenwerking, uitdaging en ruime ontwikkelmogelijkheden.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Afhankelijk van de kennis en ervaring die je inbrengt, een salaris van maximaal € 4.494,- bruto (schaal 10) bij een fulltime dienstverband.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten, zoals een Individueel Keuzebudget van 17,05% per maand. Dit kun je vrij besteden aan bijvoorbeeld extra verlof, salaris of studie.
  • De cao kent 20 verlofdagen bij een fulltime dvb. Je kunt het IKB gebruiken om maximaal 4 weken extra verlof te kopen.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten voor het woon-werkverkeer.
  • Uitgebreide cursus- en trainingsmogelijkheden.
  • Deelname aan de pensioenregeling ABP.

Dit is het cluster
De functie is ondergebracht binnen het cluster Ingenieursbureau. Dit cluster heeft ongeveer 35 medewerkers.

De visie van het Ingenieursbureau is ‘samen werken aan uw leefomgeving’. Het Ingenieursbureau wil van betekenis zijn voor de inwoners door met en voor hen verantwoordelijkheid te nemen voor hun fysieke leefomgeving. Als Ingenieursbureau ontwikkelen we ons zo flexibel mogelijk. We maken optimaal gebruik van kennis, expertise en capaciteit van externe partijen. Wij regisseren de infraprojecten als spin in het web tussen bestuur, beleid, inwoners, ondernemers, externe adviesbureaus en aannemers.

Wil je meer weten over deze functie?
Gerbert Schaapman, manager Ingenieursbureau, kan je inhoudelijk meer vertellen over deze functie. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 38.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Jeannette Dolstra, adviseur HR, te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 24.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt?
Solliciteer dan snel via het online sollicitatieformulier. Doe dit voor 4 februari!

De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 10 februari 2021.

Kom je bij ons werken, dan vragen wij om een recente verklaring omtrent gedrag (vog). Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld.

Werken voor de Noordoostpolder
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.