Adviseur Beleidsinformatie Ruimte en Wonen

| 3 december 2018

 

Ben jij de deskundige en ervaren onderzoeker die we zoeken?

Adviseur Beleidsinformatie Ruimte en Wonen
Locatie: Zwolle, 36 uur per week

Datagestuurd werken, monitoring van complexe projecten, beleidsevaluaties en beleidscontrol aan de voorkant: bij Beleidsinformatie bevind je je midden in de leukste ontwikkelingen op onderzoeksgebied. Team Beleidsinformatie zoekt een deskundige en ervaren onderzoeker die er voor zorgt dat beleidseenheden, programmamanagers en bestuurders beschikken over de kennis, cijfers, kaarten en onderzoeken die ze nodig hebben.

Wat ga je doen

  • Je adviseert de beleidseenheden Ruimte en Bereikbaarheid en Project- en Programmamanagement over het inzetten van kennis bij de ontwikkeling, monitoring en verantwoording van beleid.
  • Je bent accountmanager (aanspreekpunt) voor alle vragen en opdrachten op beleidsinformatiegebied van de beleidseenheden binnen het domein ruimte en wonen.
  • Je voert kwantitatief en kwalitatief onderzoek uit of je laat het uitvoeren op het terrein van ruimte en wonen.
  • Beleidscontrol op het terrein van ruimte en wonen.

Als adviseur en accountmanager ben je enerzijds een vertrouwde en deskundige gesprekspartner voor beleidseenheden en programmamanagers die kritisch meedenkt bij hun opgaven en vragen. Anderzijds zorg je voor het aansturen en realiseren van opdrachten door je collegas van de teams Beleidsinformatie. Dit kan variëren van onderzoeken naar de staat van recreatieparken, demografische analyses en de planmonitor wonen tot het ontwikkelen van een leegstandsmonitor. Je draagt dus meerdere petten: niet alleen adviseur, maar ook projectleider, onderzoeker en coördinator. Je stelt je gedegen en actuele kennis op het ruimtelijke en woondomein ook beschikbaar aan externen, bijvoorbeeld via artikelen op internet.
Je komt terecht in het team Beleidsinformatie Advies waar je samen met zo’n twintig collega’s werkt aan kennis voor beleid. We zoeken een collega voor 36 uur per week.

Wat breng jij mee?
Heb jij een passie voor onderzoek en breng jij een klantgerichte houding mee? Dan zijn we op zoek naar jou! We zoeken iemand met een aantal jaren onderzoekservaring (zowel kwalitatief als kwantitatief) in of voor een overheid. Daarnaast beschik je over een opleiding op academisch niveau, bijvoorbeeld bestuurskunde of planologie, en prima communicatieve vaardigheden.

Wat bieden wij jou?
Jij krijgt voor deze functie afhankelijk van je ervaring een salaris van minimaal 3.287,60 en maximaal 4.696,60 (schaal 11) bij een 36 urige werkweek. Daarnaast krijg je een Individueel Keuze Budget van circa 22% van je jaarsalaris waar onder andere je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is ondergebracht. Je bepaalt zelf binnen grenzen wanneer en waarvoor je het budget inzet.

De provincie Overijssel biedt je een uitdagende en inspirerende werkomgeving. Wij zijn een moderne werkgever met betrokken, ondernemende en vakkundige medewerkers. Werken op basis van je talenten vinden wij belangrijk, daarom wordt je takenpakket daar zo veel mogelijk op afgestemd. Je krijgt bij ons veel ruimte om jezelf verder te ontwikkelen door middel van cursussen en opleidingen, je hebt hiervoor een Persoonlijk Ontwikkelbudget (POB) van 5000,- per 5 jaar tot je beschikking. Samen met je collega’s werk je binnen een informele werksfeer waar je ook kunt flexwerken.

Bekijk onze werkomgeving op www.werkenbijoverijssel.nl.

Jouw plek binnen onze organisatie
Je gaat aan de slag bij de eenheid Publieke Dienstverlening, één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De eenheid houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De eenheid is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening.
De eenheid bestaat uit zes teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, Beleidsinformatie uitvoerend en Beleidsinformatie adviserend.

Meer informatie over de provincie Overijssel vind je op www.overijssel.nl. Bekijk hier ons filmpje.

Meer informatie over deze vacature
Tijdens de selectie zul je kennismaken met een aantal medewerk(st)ers van het team. Voor vragen over de functie en procedure kun je contact opnemen met Anita Pauw, Teamleider Beleidsinformatie Advies op 038 499 9486 of via het contactformulier. Je kunt solliciteren tot 31 december 2018 via het online sollicitatieformulier.

Voor in je agenda

  • Het 1e sollicitatiegesprek is op 10 januari 2019.
  • Het 2e sollicitatiegesprek is op 14 januari 2019.
  • Het 3e sollicitatiegesprek is op 17 januari 2019.

Provincie Overijssel maakt voor de invulling van deze vacature geen gebruik van een Werving & Selectiebureau of andere Intermediair. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst.