RUD Utrecht
Adviseur ecologie (32 uur per week)

| 8 mei 2019

Wat doet de RUD?
De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. We ontwikkelen ons steeds meer van een pure uitvoeringsorganisatie naar een breed inzetbare partner voor onze opdrachtgevers.

Wat ga jij doen?
Jouw belangrijkste taak is om vraagstukken omtrent ecologie te beantwoorden. Deze vragen komen vanuit gemeenten, provincie en van directe collega’s bij de RUD. Vaak bestaat de behoefte aan pragmatische oplossingen zonder de waarden van de natuur uit het oog te verliezen. Jij bent gedreven om dit voor elkaar te krijgen. Je dagelijkse werk bestaat vooral uit:

  • Gemeenten ondersteunen bij de taak om natuurbescherming op de juiste manier een plek te geven in een omgevingsvergunning;
  • Beoordelen aangeleverde quickscans op kwaliteit en vertalen naar concrete adviezen voor de vergunning;
  • Ondersteunen van de provincie Utrecht bij complexe vraagstukken met betrekking tot de Wet natuurbescherming;
  • Vraagbaak voor onze eigen toezichthouders en mede verantwoordelijk voor het verbeteren van de ecologische kennis bij hen;
  • Een signalerende rol met betrekking tot beleidsontwikkeling, wet- en regelgeving en maatschappelijke ontwikkelingen op het vlak van flora en fauna.

Waar voldoe jij aan?
In een snel veranderende wereld, met ingrepen in de infrastructuur en woningbouw, kan de natuur in het geding komen, maar ook kansen krijgen. Jij weet hoe je moet handelen en hoe je jouw standpunt overtuigend verdedigt. Jouw sterke communicatieve vaardigheden helpen je daar goed bij. Verder:

  • Heb je een ecologische wo-opleiding en beschik je over ervaring in het vakgebied;
  • Heb je een flink netwerk opgebouwd, waaruit je kunt putten bij onderwerpen die niet direct jouw expertise zijn;
  • Zit klantgerichtheid in je bloed en combineer je dit slim met alle belangen die spelen;
  • Zie jij de uitdaging in een bestuurlijke omgeving, waar misschien niet alles even snel gaat. Jouw tempo blijft op niveau en je doorgrondt snel alle vragen;
  • Ben jij de verbinder die belangen samenbrengt en waardevolle oplossingen biedt.

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen adviseur, vergunningverlener, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering: je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Omdat er veel ontwikkelingen zijn, zoals bijvoorbeeld de invoering van de Omgevingswet, willen we in kunnen spelen op veranderingen. Dit vraagt om samenwerking en flexibiliteit van alle collega’s. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en heb je de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken.

Wat krijg je van ons?
Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s krijg je een salaris van maximaal € 4017,08 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. De functie wordt ingeschaald in schaal 10 van de salarisschalen cao Provincies.

De RUD Utrecht volgt de CAO Provincies. Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een fulltime werkweek is 36 uur maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.

Meer informatie / solliciteren?
Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Frank van Raad (coördinator cluster Wet natuurbescherming) via telefoonnummer 06-55498009 of per email via f.vanraad@rudutrecht.nl.

Voor meer informatie over de procedure van deze vacature kun je terecht bij Sanne Willekers (Adviseur HRM) via telefoonnummer 06-55498018 of per email via s.willekers@rudutrecht.nl.

Mail je brief en CV uiterlijk 26 mei 2019 onder vermelding van “sollicitatie adviseur ecologie” naar rud_hrm@rudutrecht.nl. Gesprekken worden gepland op 28 mei 2019.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.