Gemeente Hilversum
Allround Projectleider

| 14 juli 2020

Ben jij de allround projectleider die een civiel technische achtergrond heeft? Durf je verder te kijken dan bekend terrein en ben je leergierig en wil je elke uitdaging aanpakken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Allround Projectleider

De functie
De Gemeente Hilversum is op zoek naar een projectleider die ervaring heeft met gebiedsontwikkeling en specifiek in projecten waar (rail)infrastructuur een groot deel van de uitdaging is. Wij zoeken een projectleider die kennis en ervaring heeft op het gebied van projecten waar verkeersvraagstukken, en dus ook railverkeer, een belangrijk onderdeel zijn. Iemand die het als een uitdaging ziet om deze projecten goed te laten verlopen en tot een succes te maken en die de bijbehorende participatie stevig in de vingers heeft. Een allround projectleider die de planning goed in de gaten houdt, mensen aanstuurt en de voortgang bewaakt. We zoeken een stevige adviseur en sparringpartner voor de ambtelijke en bestuurlijke opdrachtgever en van de externe partijen in verschillende projecten. Bovendien geef je als civiel technisch deskundige ook je collega’s technisch advies in hun projecten.

Als allround projectleider geef je leiding aan projecten op tactisch niveau. Je adviseert over nieuwe concepten en werkwijzen, je formuleert heldere doelstellingen en resultaten en je doet er alles aan om deze te behalen. Je signaleert en escaleert tijdig. Je weegt mogelijke handelswijzen tegen elkaar af met relevante criteria. Je komt met een goed overwogen oordeel. Je werkt van buiten naar binnen. Dat betekent dat je kijkt vanuit de vraag in plaats vanuit het aanbod / de organisatie. Je bouwt een netwerk op, zowel intern als extern. Je onderhoudt contact met diverse organisaties en partijen. Ook zorg je voor burgerparticipatie en interactie met betrokkenen en je schakelt gemakkelijk tussen proces en inhoud.

Kennis en ervaring   

  • Je hebt hbo opleiding afgerond, bijvoorbeeld op gebied van civiele techniek, verkeerskunde of een andere technische richting;
  • Je hebt aantoonbaar 4 tot 5 jaar ervaring als projectleider. In ieder geval in het fysieke domein, bij voorkeur op het gebied van infrastructuur, gebiedsontwikkeling en/of ruimtelijke ordening;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring als projectleider binnen een gemeente / (lokale) overheid en weet daarin te acteren;
  • Ervaring met samenwerking met partijen als NS en ProRail is een pre;
  • Je kunt belangen van diverse stakeholders inschatten en hebt aantoonbare ervaring met integrale advisering op basis van ambtelijke en bestuurlijke processen. Je bent hierin een stevige gespreks- en sparringpartner;
  • Je bent ervaren in het aansturen van projectteams en het leiden van participatiebijeenkomsten. Je schakelt in verschillende stijlen en weet mensen te motiveren. Je communiceert hierbij actief;
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel, je zorgt ervoor dat problemen opgelost worden. Daarvoor spreek je mensen aan en durf je te delegeren.

Daarnaast:

  • Ben je innovatief: Je adviseert over nieuwe concepten en werkwijzen;
  • Heb je een zakelijke en professionele uitstraling;
  • Kun je goed samenwerken in een team en zorgt voor de juiste balans binnen het team;
  • Switch je gemakkelijk in communicatietechniek, zo pas je de communicatie aan de situatie en het publiek aan.
  • Ben je doelgericht zonder het gehele speelveld uit het oog te verliezen.

De Gemeente Hilversum
Als gemeente zetten we ons maximaal in voor onze inwoners en bedrijven. We zorgen voor een beter Hilversum waar signalen vroeg gehoord worden. We luisteren aandachtig naar vraagstukken die burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken altijd de dialoog met de inwoners en andere doelgroepen. Onze werkwijze kenmerkt zich door: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken.

Het team
Je komt terecht in Team Projecten binnen de afdeling Beleid en Ontwikkeling. In het team werken  projectleiders die werken voor de verschillende domeinen (fysiek, sociaal en bedrijfsvoering), juristen, een planner, een planeconoom en projectassistenten. Als projectleider werk je afdelingsoverstijgend met een integraal projectteam.

Gemeente Hilversum biedt
Het gaat om een functie voor 36 uur per week. Daarbij hoort een salaris van maximaal € 5.118 ,- bruto per maand (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek en afhankelijk van opleiding, leeftijd en werkervaring.

Startdatum in overleg: 1 oktober 2020 is de richtdatum


Bovendien biedt de gemeente Hilversum prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo is er de mogelijkheid om flexibel te werken en krijg je bovenop het genoemde salaris 17,05 % Individueel Keuzebudget (IKB). Dit budget kun je uit laten betalen of kun je inzetten voor verschillende doeleinden. Ook biedt de gemeente Hilversum een grote variëteit aan opleidingsmogelijkheden die bijdragen aan zowel organisatie- als persoonlijke en professionele ontwikkeling, bouw je pensioen op bij het ABP en heb je de keuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering. Kijk voor een uitgebreid overzicht van onze arbeidsvoorwaarden op https://www.hilversum.nl/Home/werkenbij

Informatie
Voor meer informatie over de inhoud van deze functie en de sollicitatieprocedure bel gerust even met:  Pieter Heij, teammanager Projecten (06-22637086).

Solliciteren op de functie van allround projectleider
Dan zien wij jouw motivatie en CV graag online vóór 31 juli 2020 tegemoet via onze sollicitatiepagina. Op 13 en 18 augustus vinden de sollicitatiegesprekken plaats.

Deze vacature staat zowel in- als extern open. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten een voorrangspositie.

Het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, zoekmachines en sociale netwerken, kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!