Gemeente Gemert-Bakel
Beleidsmedewerker Afval

| 10 februari 2020

Ben jij diegene die in staat is om een duidelijke positie te creëren in de beleidsadvisering waarin vragen uit de samenleving, technische mogelijkheden en politieke ambities samensmelten?
 
Binnen het team Openbaar beheer is een vacature voor de functie van:
 
Beleidsmedewerker Afval
18 uren per week / functieniveau 10
Het betreft een structurele formatieplaats,

 
Functie-inhoud:

  • Je ontwikkelt of herijkt (of initieert en begeleidt) het gemeentelijk afvalbeleid.
  • Je hebt overzicht over de besteding van budgetten voor het product afval. Op basis van monitoring doe je een voorstel tot herijking van de budgetten.
  • Je hebt overzicht op integrale samenhang van beleid.
  • Je draagt zorg voor monitoring op het beleid, doet actief uitvraag van benodigde informatie bij beheerders, toezichthouders en de uitvoeringsorganisatie Blink.
  • Je bent het aanspreekpunt/klankbord voor afval gerelateerde vragen.
  • Je neemt beleidsmatig deel aan de intergemeentelijke samenwerking.
  • Je woont het overleg met de portefeuillehouder bij en bereidt dit inhoudelijk voor.

 

Gevraagde eigenschappen:

  • Je weet wat er leeft en speelt in de gemeente en kunt problemen goed analyseren.
  • Creativiteit / vindingrijkheid: Met originele oplossingen komen voor problemen die met de functie verband houden. In staat om door verbeeldingskracht nieuwe werkwijzen te bedenken.
  • Flexibiliteit / Aanpassingsvermogen: Effectief blijven functioneren door soepel inspelen op gedrag van anderen of op veranderingen in werkwijzen, procedures, taken, richtlijnen, strategie of beleid.
  • Samenwerken: Je betrekt anderen actief en op constructieve wijze bij overleg door te vragen naar en voort te bouwen op ideeën van anderen.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden: zowel mondeling als schriftelijk.
  • Bestuurlijke sensitiviteit: je weet tegenstrijdige politieke belangen bij elkaar te brengen en je kunt omgaan met het bestuurlijke krachtenveld. Je stelt je daarbij professioneel op en kunt schakelen tussen proces en inhoud.

 
Functie-eis:
Hbo-denk- en werkniveau. Belangrijk is dat de kandidaat beschikt over expertise op het gebied van afval.
 
Functieprofiel:
Inpassing vindt plaats in functieprofiel Beleidsmedewerker B, maximaal functieniveau 10. Het generieke functieprofiel met de daarbij behorende competenties vind je op onze website.

Assessment
Testen op geschiktheid voor de functie maken onderdeel uit van de selectieprocedure.

Informatie:

  • Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Harold van Zoest, manager team Openbaar Beheer, telefoonnummer 0492-378 500.
  • Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Connie Karagöz, P&O-consulent, telefoonnummer 0492-378 500.


Bekijk onze video over Werken bij gemeente Gemert-Bakel: https://youtu.be/DyFT4i7mkx0                       

                                                                           
Belangstelling?
Je kunt vóór 29 februari 2020 solliciteren via het online sollicitatieformulier.
 
Wanneer je nog geen persoonlijk account hebt voor de website van werkeninzuidoostbrabant.nl, dan dien je deze eerst aan te maken. Volg hiervoor de aanwijzingen op de website. Mocht je problemen hebben met het aanmaken van een account of met inloggen neem dan contact op met het helpcentrum: 072-5400676 of mail naar: servicedesk@werkeninzuidoostbrabant.nl.
 
De sollicitatiegesprekken worden in overleg ingepland.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.