Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening en stedenbouw

| 11 september 2018

Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening en stedenbouw
36 uur per week

De Omgevingswet komt er aan. Die wet betekent het nodige voor de ruimtelijke processen en dus ook voor de nu vacante functie. Participatie wordt nog nadrukkelijker onderdeel van de ruimtelijke procedure, evenals het bevorderen van initiatieven uit de samenleving zelf. Als stedenbouwkundige ga je daar veel van merken en je mag je bijdrage leveren aan de meer faciliterende rol van de overheid.

Wat ga je doen
Als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening en stedenbouw ontwikkel je lokaal ruimtelijk beleid en beleid op het terrein van stedenbouw. Je formuleert beleidsdoelstellingen, (stedenbouwkundige) uitgangspunten en toelichtingen bij bestemmings- en ontwikkelingsplannen. Verder adviseer je over en behandel je verzoeken om herziening/afwijking van bestemmingsplannen en uitwerkingsplannen. Je toetst afwijkingen en vrijstellingen (ruimtelijke invulling) bij bouw- en aanlegvergunningen. Je behandelt inspraakprocedures en verwerkt ontvangen reacties. Bij voornemens tot bouwen coördineer je het proces van voorbereiding (projecten). Tenslotte geef je zowel in – als extern voorlichting en informatie over ruimtelijke en stedenbouwkundige aangelegenheden.

Wat breng je mee
Wij zoeken iemand die een relevante opleiding op hboniveau heeft, bijvoorbeeld hbo ruimtelijke ordening en planologie. Politiekbestuurlijke sensitiviteit is bij jou sterk ontwikkeld en je hebt ervaring in het werken in een politiekbestuurlijke omgeving. Tenslotte ben je communicatief vaardig, klantgericht en beschik je over initiatief en een resultaatgerichte werkhouding.

Wat bieden wij jou
Een leuke, afwisselende en veelzijdige functie. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuze Budget (IKB). Het salaris is afhankelijk van opleiding en werkervaring, maximaal € 4225,- bruto per maand (schaal 10 op basis van 36 uur per week). Voor goede en zeer ervaren kandidaten bestaat de mogelijkheid om (op termijn) in schaal 11 (maximaal € 4859 bruto per maand bij 36 uur per week) te komen.

Wil je meer informatie?
Neem dan contact op met Gerrit Klompmaker, hoofd afdeling Omgeving. Zijn telefoonnummer is (035) 528 15 15. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 12 en 17 oktober 2018.
Kijk op www.huizen.nl voor meer informatie over onze gemeente.

Wil je reageren?
Heb je belangstelling en wil je reageren? Dat kan tot 1 oktober 2018, uitsluitend via het online sollicitatieformulier. Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.