Gemeente Bloemendaal
Beleidsmedewerker Wonen en Ruimtelijke Ordening

| 10 januari 2020

Ben jij een planoloog, die het liefst werkt aan het realiseren van voldoende woningen? En wil jij werken bij een mooie gemeente binnen de MRA?

Gemeente Bloemendaal heeft een vacature voor een

Beleidsmedewerker Wonen en Ruimtelijke Ordening

32-36 uur/ schaal 10

Wat ga je als beleidsmedewerker wonen en ruimtelijke ordening doen?Jij bent één van onze adviseurs op het gebied van wonen en ruimtelijke ordening. Het is een zelfstandige en uitdagende functie binnen het team Ruimtelijke Ordening en Projecten.

Je werkzaamheden zijn uiteenlopend. Zo vertegenwoordig je de gemeente in regionaal overleg. Je maakt afspraken met woningcorporaties over sociale woningen. Daarnaast ga je met initiatiefnemers in gesprek over ruimtelijke initiatieven en je begeleidt ruimtelijke procedures. Daarbij heb je direct contact met het gemeentebestuur en woningcorporaties. In het samenspel met de betrokkenen probeer je voor elk plan of vraag de beste oplossing te vinden. Je stelt ruimtelijk beleid op en adviseert het bestuur, initiatiefnemers en inwoners over dit beleid.

Kortom, het is een brede functie met veel eigen verantwoordelijkheid! Word jij onze nieuwe collega?

Hoe ziet het team ruimtelijke ordening en projecten eruit?
Ons team bestaat uit 12 jonge, enthousiaste en gedreven collega’s: beleidsmedewerkers, planologen en projectmanagers. Samen ontwikkelen we beleid op gebied van ruimtelijke ordening, wonen, duurzaamheid en verkeer en begeleiden we ruimtelijke procedures en ontwikkelingen in Bloemendaal. De komende periode wordt toegewerkt naar het implementeren van de Omgevingswet, het opstellen van de Omgevingsvisie en de Energietransitie. Daarbij is integraal werken van groot belang, net als de aandacht voor participatie. Meer informatie over onze mooie gemeentelijke projecten kan je vinden op www.bloemendaal.nl/projecten

Waar beschik je over?
Je bent een adviseur met een goed gevoel voor politieke verhoudingen. Je bent een stevige gesprekspartner, omdat je direct contact hebt met het bestuur en betrokkenen. Omgaan met tegengestelde belangen vind je een uitdaging. Het gaat je goed af om naar buiten te gaan en initiatief te nemen om met belanghebbenden in contact te komen.

Daarnaast beschik je over:

  • Relevante hbo- of wo-opleiding;
  • Bij voorkeur een aantal jaren relevante werkervaring;
  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke adviesvaardigheden.

Wat bieden wij?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 3.968,- (aanloopschaal 9) of maximaal € 4.406,- (functieschaal 10) bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek;
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17%, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kiest elke maand welk deel je van dit budget laat uitbetalen;
  • Tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar;
  • Laptop en smartphone in bruikleen;
  • Flexibele werktijden;
  • Ruimte voor ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten.

Wil je meer informatie?
Neem dan contact op Mirjam Fopma, Teammanager Ruimtelijke Ordening en Projecten via (023) 5225748.

Reageren?
Klik hier om te solliciteren. Dit kan tot en met zondag 26 januari t.a.v. Mirjam Fopma. We kijken uit naar jouw reactie!

Locatie: Overveen

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: gemeente, overheid, MRA, ruimte, woningbouw, beleid, RO, planologie, urban studies