Directievoerder Beheer Openbare Ruimte

| 14 juni 2018

Gemeente Leiden
Leiden is een geweldige plek om te werken, te studeren, te ondernemen, te wonen en te zijn. Leiden is de Stad van Ontdekkingen, met een prachtige historische binnenstad en een rijke traditie van kennis en cultuur. De diversiteit van de stad zien wij graag terug in ons personeelsbestand.

Met hart voor de stad …. zo werken wij als gemeentelijke organisatie voor Leiden. Steeds vaker zoeken we de samenwerking met de stad, haar inwoners, ondernemers en andere partijen om nieuwe, mooie en waardevolle ideeën en initiatieven te laten ontstaan en in de praktijk te brengen. Samen maken we Leiden en de Leidse regio een nog geweldiger plek. Werken bij Leiden … iets voor jou?

TEAM ONDERSTEUNING BEHEER IS OP ZOEK NAAR EEN

Directievoerder Beheer Openbare Ruimte

36 uur per week | Leiden

Wat zijn de werkzaamheden?
Door uitbreiding van ons takenpakket en de grote hoeveelheid aan projecten die spelen in de stad Leiden, zoeken wij nu een extra directievoerder. In samenspraak met de senior directievoerder krijg jij een aantal werkterreinen (domeinen worden ze bij ons genoemd) toebedeeld, op basis van jouw ervaring en capaciteiten.  Onze domeinen zijn de volgende:   Riolering, Groen, Water, Spelen, Openbare verlichting , Sportaccommodaties, Wegen en  Kunstwerken.

Het werk is hierdoor heel veelzijdig. Als directievoerder richt je de projecten in en bepaal je het toezichtplan. Jij zorgt dat het wordt uitgevoerd met de aangewezen toezichthouder. Je stemt af met alle betrokken partijen om te zorgen dat de aannemers hun werk succesvol kunnen afsluiten.

Voor de jouw toebedeelde domeinen ben jij als directievoerder degene die toetst of een project, wat door derden is uitgevoerd, overgedragen kan worden naar Beheer. Je let daarbij met name op de aspecten waar jouw expertise ligt, zodat jouw team het moeiteloos kan gaan beheren.

Je wordt regelmatig gevraagd mee te denken in complexe vraagstukken. Waar moet je dan aan denken? Bijvoorbeeld aan complexe vragen op het gebied van planning, techniek en processen. Jij wordt geacht daar de oplossingen voor te vinden waarbij je natuurlijk wel de hulp kunt inroepen van een scala aan vakspecialisten die in ons team aanwezig zijn. Richting de opdrachtgever zorg je dat het project binnen de financiële kaders gerealiseerd wordt. Je bent gewend om te kijken of processen en technieken efficiënter en innovatiever ingericht kunnen worden. Zodra je mogelijkheden ziet, zorg je ervoor dat ze gerealiseerd worden.

Wat neem je mee?
Omdat het werk als directievoerder zo divers is, snap je dat we meerjarige werkervaring van je vragen als directievoerder beheer openbare ruimte, of werkervaring in soortgelijke organisaties. Voel je niet belemmerd als je niet uit een overheidsorganisatie komt. Wij zijn bereid je te ondersteunen met scholing op het gebied van wet en regelgeving, die specifiek geldt voor gemeenten op het gebied van contractbeheer, zodat je een volwaardige directievoerder van ons kan worden. Om je werk goed te kunnen uitoefenen beschik je over de volgende competenties: Samenwerken, coachen, analyseren, stressbestendigheid en bij kritisch tegenspel hou jij je rug recht.

Tevens beschik je over:

  • een afgeronde civieltechnisch opleiding, bij voorkeur op HBO-niveau.
  • aanvullende opleidingen en/of cursussen, o.a. Directie-UAV is een pré.
  • kennis van en ervaring met RAW-bestekken.
  • kennis van en ervaring met UAV-GC en D&C.
  • VCA-VOL certificaat
  • Meer over Cluster beheer, team ondersteuning Beheer en Gegevensbeheer, Werkvoorbereiding en Toezicht (GWT)

Cluster Beheer is verantwoordelijk voor de exploitatie, beheer en onderhoud van de openbare ruimte, sportaccommodaties en het gemeentelijk vastgoed. Cluster Beheer is een van de 4 clusters binnen de gemeente Leiden en heeft ongeveer 350 medewerkers. Cluster Beheer bestaat uit 5 teams. Drie uitvoerende teams; Inzameling en Reiniging, Sportaccommodaties en Civiel en Cultuurtechniek. Zij worden in hun werk ondersteund door team Ondersteuning Beheer (van wagenpark tot werkvoorbereiding) en geregisseerd door team Regie Integraal Beheer.

Team Ondersteuning Beheer is verantwoordelijk voor alle ondersteunende taken binnen Cluster Beheer. Het team werkt zowel voor team Regie Integraal Beheer als voor de drie uitvoerende teams. Binnen team Ondersteuning zijn gegevensbeheer, werkvoorbereiding, directievoering & toezicht (GWT) nauw samenwerkende eenheden. De 10 toezichthouders van Directievoering en toezicht worden aangestuurd door de Senior directievoerder. Jij stemt met hem jouw projectenportefeuille af. Gegevensbeheer en werkvoorbereiding vallen onder de verantwoording van de Projectleider werkvoorbereiding.

Wat bieden wij?

  • Samen met een aantal andere gemeenten vormen we op het gebied van beheer een vooruitstrevende netwerkorganisatie. Hierdoor heb je de kans om vanuit dit netwerk te leren en je te profileren.
  • Een functie in schaal 10 (max. € 4.225,- bij een 36-urige werkweek).
  • Een uitdagende en afwisselende functie in een team van enthousiaste en slagvaardige collega’s.
  • Een klantgerichte en op resultaatgerichte, informele werksfeer.
  • Uiteraard vinden wij persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Hou je van workshops en korte cursussen? Dan kan je kiezen uit een breed aanbod van onze “Academie71”.
  • Van 4×9 uur werken kijken wij niet gek van op.
  • Thuiswerken, 1 à 2 dagdelen per week, is mogelijk.
  • Een professionele werkomgeving waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Bij ons zijn er mogelijkheden om zowel verticaal als horizontaal door te groeien.
  • Je krijgt naast je salaris ook nog een vrij besteedbaar budget bij ons, een Individueel Keuze Budget (IKB). Je krijgt hierdoor meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Je bepaalt zelf wat het beste past bij je levensfase en persoonlijke wensen.
  • De rechtspositie van de sector gemeenten, zoals vastgelegd in de Cao voor gemeenteambtenaren, de CAR/UWO.

Enthousiast geworden over deze functie?

  • We zien je sollicitatie graag tegemoet. Solliciteren kan tot en met 27 juni 2018 via de sollicitatiebutton. Let op: sollicitaties worden alleen in behandeling genomen als ze binnen komen via het online sollicitatieformulier
  • Neem voor meer informatie over de werkzaamheden contact op met Arie den Heijer, tel. 071 5163848, mobiel 0615275192.
  • Heb je vragen over het sollicitatieproces? Neem dan contact op met de Servicedesk HRM, via telefoonnummer (071) 516 74 00 of per mail.

Extra informatie
Wij hanteren de volgende sollicitatiecode.
Na de sluitingstermijn verdwijnt de vacaturetekst van de website. Wil je de tekst bewaren, dan adviseren wij om deze tijdig op te slaan.

We werven in- en extern tegelijk. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang. Onder interne kandidaten vallen ook uitzendkrachten die werken voor onze organisaties. Na de sluitingstermijn verdwijnt de vacaturetekst van de website. Wil je de tekst bewaren, dan adviseren wij om deze tijdig op te slaan.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.