Juridisch Planologisch adviseur

| 23 juli 2018

Juridisch Planologisch adviseur
Standplaats: Baarn
36 uur per week

Voel jij je zowel een planoloog als een jurist in hart en nieren? Wil jij vraagstukken over ruimtelijke ordening binnen een gemeente aanpakken? En zoek je een plek waar je het verschil kan maken? Dan is deze functie in een enthousiast team binnen de gemeente Baarn de baan voor jou! Werk mee aan een omgevingsvisie waarin zowel paleis Soestdijk een nieuwe bestemming krijgt en aan ruimtelijke kaders om een bouwplan vorm te geven. Of de beoordeling van een ontheffingsverzoek.

Verschuiving van juridisering naar een oplossingsgerichte werkwijze is bij ons het uitgangspunt. Juist daarom maak je deel uit van het team waar de ruimtelijke ontwikkelingen in Baarn mogelijk worden gemaakt. Wij geloven in een integrale aanpak vanuit verschillende disciplines. Baarn is een kleine gemeente. Dat betekent dat je als juridisch planologisch adviseur op een breed palet van onderwerpen in het ruimtelijk domein actief bent.

Implementatie van de Omgevingswet en het voorbereiden van een omgevingsvisie en omgevingsplan zijn belangrijke onderwerpen de komende jaren. Samen met bestuurders, managers en medewerkers willen we de (juridische) kwaliteit van de besluiten en processen in het ruimtelijk domein op een hoger niveau brengen. Wij zoeken een collega die onze ambitie deelt.

Jouw werkzaamheden

  • Je bent inhoudelijke vraagbaak en klankbord voor de medewerkers, de burgers en het bestuur van Baarn betreffende het omgevingsrecht in brede zin.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd juridisch advies over planologische vraagstukken.
  • Je bent aanspreekpunt en (mede)verantwoordelijk voor (de implementatie van) de Omgevingswet.
  • Je draagt bij aan een goede juridische kwaliteit van brieven, beleidsstukken en besluiten.
  • Je vertegenwoordigt in samenwerking met de algemeen juridisch adviseurs de gemeente bij bezwaar- en beroepsprocedures ruimtelijke ordeningen omgevingsrecht.
  • Je ondersteunt de beleidsmedewerkers met het opstellen van anterieure overeenkomsten en het afwikkelen van planschadeverzoeken.

Jouw kwaliteiten
Je bent een breed inzetbare juridische en planologische adviseur, die houdt van uitdagingen en afwisseling. Je kunt je goed bewegen op alle externe en interne (ambtelijke en bestuurlijke) niveaus, waarbij klantvriendelijkheid voorop staat. Wat vragen wij?

  • Minimaal een afgeronde (juridische) hboopleiding op het gebied van ruimtelijke ordening planologie en/of recht.
  • Aantoonbaar goede kennis van het omgevingsrecht: Wabo, Wro.
  • Meerdere jaren relevante werkervaring in het omgevingsrecht.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Gevoel voor politieke, bestuurlijke verhoudingen, posities en doelstellingen.
  • Je bent klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming.
  • Je bent oplossings- en resultaatgericht.
  • Ervaring met procesvertegenwoordiging en behandeling van bezwaar– en beroepsprocedures.

Wij bieden jou
Het bruto maandsalaris is ingeschaald in schaal 10. Afhankelijk van jouw opleiding en ervaring verdien je bij een fulltime dienstverband tussen € 2.795,- en € 4.225,-.
De functie is bij aanvang voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren volgt een vaste aanstelling.

Voor gemeenteambtenaren gelden de arbeidsvoorwaarden van de CAR-UWO.

Naast een passend salaris bieden wij:

  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% boven op je bruto salaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren.
  • Een goede balans tussen privé en werk. Dit staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom zijn er mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken.
  • Ontwikkelingsmogelijkheden! We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen. De organisatie kent daarom een ruim opleidingsbudget.

Waar kom je te werken?
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 150 medewerkers in dienst. Om onze ambities verder te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen met gemeentebestuur en het management. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken in verbinding met de inwoners en ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

In onze organisatie zijn loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een prettige werkomgeving. Wie bij ons werkt, kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een interessante werkomgeving.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: lef, samenwerken, klantgericht, transparant, betrouwbaar en flexibel.

Solliciteren
Zin om bij ons te komen werken? Stuur dan je motivatie en cv, onder vermelding van vacaturenummer 18-16, aan het College van Burgemeester en Wethouders van Baarn per mail naar:  solliciteer@baarn.nl. Je kunt tot en met 19 augustus 2018 op deze vacature reageren. De gesprekken vinden plaats in week 35 en 36.

Meer informatie over onze gemeente vind je op onze website www.baarn.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. We komen liever direct in contact met onze toekomstige collega.