Juridisch Planologisch Medewerker

| 5 oktober 2017

Wil jij werken in het hart van de ruimtelijke ordening van Amsterdam? Kom dan Ruimte en Duurzaamheid versterken!

Gemeente Amsterdam heeft een vacature voor een

Juridisch Planologisch Medewerker
Vaste baan, voor 32 tot 36 uur

De functie

De Juridisch planologisch medewerker werkt aan spraakmakende en maatschappelijk relevante ruimtelijke projecten en wordt flexibel ingezet op basis van geschiktheid voor de opgave. Je werkt in het hart van de ruimtelijke ordening van Amsterdam, waarbij je zowel het lokale als stedelijke bestuur van Amsterdam adviseert en ondersteunt. Er wordt gezocht naar juristen met ´hands on´ mentaliteit die deels specifiek inzetbaar zijn voor het opstellen van bestemmingsplannen en deels voor de politieke en strategische advisering van het gemeentebestuur. Daarbij hoort onder meer het onderhouden van contacten met collega´s binnen de gemeente. Je beweegt makkelijk tussen de verschillende abstractieniveaus van dossiers en de verschillende bestuurslagen en bent een verbinder.

De jurist:

  • Is verantwoordelijk voor de procedure en het planproces van juridische producten, zoals bestemmingsplannen;
  • Adviseert over bouwinitiatieven en ruimtelijke onderbouwingen;
  • Redigeert onder begeleiding van een senior jurist planregels en toelichtingen en verzorgt het overleg en beantwoording ex artikel 3.1.1 Bro;
  • Stelt onder begeleiding van een senior jurist college- en raadsvoordrachten en raadsbesluiten op voor bestemmingsplannen en besluiten van vaststelling hoger waarden op grond van de Wgh;
  • Functioneert als projectmedewerker bij het opstellen van bestemmingsplannen en de planprocedures;
  • Adviseert collega’s, projectorganisatie en bestuur zowel mondeling als schriftelijk over: – de inzet, het type, de inhoud en interpretatie van juridisch planologische instrumenten;
  • Volgt de landelijke ontwikkeling op het gebied van omgevingsrecht, waardoor de jurist ook actuele kennis heeft van de komende Omgevingswet die in 2019 in werking zal treden, en aanverwante wetgeving alsmede relevante jurisprudentie;
  • Werkt projectmatig, stelt daarbij offertes en planningen op en is belast met bewaking daarvan alsmede die van de ingezette capaciteit en beschikbare budgetten;
  • Werkt aan relatiebeheer met verschillende afdelingen binnen de gemeente ook een goede (projecten, gebieden, vergunningen).

Wij vragen
OPLEIDING

  • Schaal 9: opleiding in vakrichting Planologie, Stedenbouw en/of Ruimtelijke Ordening op HBO niveau en tot 3 jaar ervaring op dit niveau in het werkveld;
  • Schaal 10: opleiding in vakrichting Planologie, Stedenbouw en/of Ruimtelijke Ordening op HBO niveau en minimaal 3 jaar ervaring op dit niveau in het werkveld;
  • Je hebt aantoonbaar affiniteit met tenminste drie van de volgende focusgebieden: ruimtelijk bestuursrecht, omgevingsrecht, bouwrecht, milieu-, natuur- en waterrecht;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden – zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent analytisch sterk en hebt een brede blik: daarmee kijk je graag over de grenzen van het recht en rechtsgebied heen;
  • Je hebt een goed ontwikkelt gevoel voor bestuurlijke processen en bestuurlijke verhoudingen;
  • Je verheugt je op het werken in een dynamische, multidisciplinaire omgeving.

RELEVANTE ERVARING:

  • Schaal 9: heeft enige (1 tot 3 jaar) ervaring op HBO niveau;
  • Schaal 10: heeft enige (1 tot 3 jaar) ervaring op gebied van juridisch planologisch werk m.b.t. reguliere ruimtelijke vraagstukken.
  • Competenties
  • Je bent integer, proactief en ondernemend: een echte aanpakker. Natuurlijk ben je resultaatgericht, je bent goed in het beheren van relaties en gericht op samenwerken.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:

  • Initiatief;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Inlevingsvermogen;
  • Analytisch vermogen;
  • Inventiviteit;

Wij bieden

  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring bedraagt het salaris maximaal € 3.712,- bruto (schaal 9) of max. € 4.121,- bruto (schaal 10) op basis van een werkweek van 36 uur.
  • De gemeente Amsterdam kent prima opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden plus een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze secundaire arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en per 1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

De organisatie
Ruimte en Duurzaamheid bundelt de expertise van alle aspecten van de vormgeving, de inrichting en het beheer van de openbare ruimte. Vanuit verschillende teams werken we samen met andere gemeentelijke organisatieonderdelen aan veel en sterk verschillende projecten in de stad. De teams bestaan uit openbare ruimte-, groen-, verkeers-, en verkeersregelinstallatie ontwerpers van assistenten t/m senior strategen. De samenstelling van de teams varieert van vakmensen met veel werkervaring en landelijke bekendheid tot jonge veelbelovende mensen die zich na een HBO of academische opleiding organisatie breed ontwikkelen. Alle teamleden hebben een grote betrokkenheid bij – de openbare ruimte van – Amsterdam. Er wordt ontworpen in de Amsterdamse traditie: zorgvuldig, in samenhang, doelmatig met een duurzame kwaliteit, chic waar het moet en eenvoudig waar het kan, optimaal ruimte scheppend voor het stedelijk leven en rust brengend in de openbare ruimte.

Binnen Ruimte en Duurzaamheid worden medewerkers flexibel ingezet voor de hele stad. Bij iedere opgave wordt getracht de medewerker in te zetten die het meest geschikt is voor deze opgave. Om de organisatie vitaal en flexibel te houden wordt ingezet op talentontwikkeling en flexibele inzetbaarheid van medewerkers.

Informatie

Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact op met Lia Boerlage, bereikbaar per mail: vacatures.rd@amsterdam.nl of telefonisch 06-22335704.

Sollicitaties
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 18 oktober 2017 via onze sollicitatiepagina onder vermelding van Juridisch planologisch medewerker – 17090226.

De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.