Projectleider Omgevingswet / Planjurist

| 26 juli 2018

Wil jij een belangrijke rol spelen in de ruimtelijke ontwikkeling van een groeigemeente? Wij zoeken een

Projectleider Omgevingswet / Planjurist
36 uur

Wat ga je doen?
Je baan bestaat uit twee aspecten: je bent een projectleider voor de implementatie van de Omgevinswet en tevens planjurist. Zo draag je met twee rollen bij aan de ruimtelijke ontwikkelingen in deze veelzijdige gemeente.

Als projectleider werk je nauw samen met de programmamanager Omgevingswet en geef je mede uitvoering aan het Ontwikkelplan Omgevingswet van gemeente Pijnacker-Nootdorp. Je participeert in het Omgevingslab, een community of practice waarin medewerkers van verschillende afdelingen experimenteren met vraagstukken in het kader van Omgevingswet. Je zorgt voor een goede inbedding van de Omgevingswet  binnen de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer in het algemeen en het team Ruimte in het bijzonder. Daarbij neem je het bestuur en de medewerkers mee in de ontwikkelingen en veranderingen die in het kader van de Omgevingswet op ons af komen.

Naast projectleider voor de implementatie van de Omgevingswet ben je ook planjurist en in die hoedanigheid initieer, coördineer en toets je ruimtelijke plannen. Ook adviseer je over (complexe) ruimtelijke vraagstukken aan het bestuur en ben je verantwoordelijk voor de beoordeling en begeleiding van ruimtelijke initiatieven. En als het nodig is vertegenwoordig je de gemeente bij gerechtelijk procedures.

Wat neem je mee?
Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding of vergelijkbaar werk- en denkniveau, met meerdere jaren aantoonbare ervaring in het vakgebied van ruimtelijk ordening. Je hebt kennis van en affiniteit met de Omgevingswet en participatietrajecten. Je hebt een open communicatiestijl, bent een echte netwerker en beschikt over de sensitiviteit en analysekracht om op een goede manier om te gaan met uiteenlopende belangen van stakeholders (o.a. inwoners, ondernemers, instellingen en het gemeentebestuur). Je bent daarbij proactief, flexibel en innovatief.

Over ons team
De afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer is recentelijk opgericht na samenvoeging van diverse taakvelden en bestaat uit een stafbureau en twee teams, te weten Ruimte en Gegevensbeheer & Belastingen.

Je komt te werken binnen het team Ruimte. Dit team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de implementatie van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan. Duidelijk is dat door de invoering van de Omgevingswet het beleid in de fysieke leefomgeving op een geheel andere wijze geformuleerd en uitgevoerd gaat worden. Ook de invoering van het Digitaal Stelsel Omgevingswet brengt grote veranderingen met zich mee en vraagt om goede aansluiting met de basisgegevens. Hoewel de invoeringsdatum pas 2021 is, zijn we programmatisch al volop bezig met de voorbereidingen en werken we waar mogelijk in de geest van de Omgevingswet.

Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren groeit het inwoneraantal van 55.000 naar 65.000 inwoners. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid.

De organisatie bestaat uit circa 330 medewerkers. Deze pakken maatschappelijke en ruimtelijke vraagstukken ‘in contact’ met de samenleving op. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng. De organisatie biedt je graag kansen en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd, wat blijkt uit het stempel ‘Beste Werkgever 2017-2018’, en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Wat bieden wij je
Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.859,– bruto per maand (schaal 11 salaristabel gemeenteambtenaren per 1 januari 2018). Daarbovenop ontvang je een individueel keuzebudget ter hoogte van 16,8% van je salaris. Onze gemeente heeft daarnaast een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, onder meer een Persoonlijk Gezondheidsbudget. Je wordt aangesteld voor de duur van een jaar wat na een goede beoordeling omgezet wordt in een vast dienstverband.

Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Wij ontvangen dan graag een actueel CV met een motivatiebrief  waarin je aangeeft wat jou drijft. Mail je sollicitatie onder vermelding van vacaturenummer 2018-12 uiterlijk 15 augustus 2018 naar gemeente Pijnacker-Nootdorp via a.kerklaan@pijnacker-nootdorp.nl. Gesprekken worden gepland op dinsdag 21 augustus tussen 9.00 en 12.00 uur. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Marianne Koot, teamleider Ruimte, telefoonnummer 06-15430984.