Projectleider particuliere ruimtelijke plannen

| 30 oktober 2018

Enthousiaste professional gezocht voor het adviseren en begeleiden van particuliere ruimtelijke plannen.

Wij zijn dus op zoek naar jou!

De samenleving
Een mooie gemeente met ruim 49.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.

De organisatie
Wij ontwikkelen ons tot een netwerkorganisatie die midden in de samenleving staat. We hebben allerlei interessante, maatschappelijk vraagstukken en spelen in op de tendens van ‘meer samenleving, minder overheid’. We profileren ons als duurzame gemeente en bereiden ons voor op de Omgevingswet. Wil je weten hoe onze organisatie werkt, bekijk dan ons organisatieplan.

Het team
Je gaat aan de slag binnen het team Omgevingsverzoeken. Dit team kent 19 teamleden, waarvan 5 Projectleiders Particuliere Ruimtelijke Plannen. Het team heeft zich de afgelopen tijd geprofessionaliseerd door meer procesgericht te werken. Dit alles met het oog op een goede dienstverlening, die op een “warme” en persoonlijke manier wordt vormgegeven.

Projectleider particuliere ruimtelijke plannen
36 uur | Doorn

Wat is het doel van de functie?
Het begeleiden van particuliere ruimtelijke plannen en adviseren aan het bestuur, inwoners en ondernemers.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • Je gaat met inwoners, ontwikkelaars en bedrijven in gesprek over ruimtelijke plannen, zoals woningbouwontwikkelingen.
  • Je behandelt principeverzoeken.
  • Je behandelt uitgebreide Wabo-procedures
  • Je behandelt partiële herzieningen van het bestemmingsplan.
  • Je voert onderhandelingen over het kostenverhaal (Anterieure Overeenkomst).
  • Je begeleidt participatietrajecten met de omgeving.
  • Je bent betrokken bij het realiseren van de openbare ruimte, als dit onderdeel is van een ruimtelijke plan.
  • Je realiseert het project binnen de gestelde criteria: geld, kwaliteit, tijd en de daarvoor aangewezen juridische en beleidskaders.
  • Je adviseert en rapporteert over de voortgang van het project aan het management en het bestuur.

Wat vragen wij?
Voor deze functie zoeken wij een medewerker met tenminste een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur Ruimtelijke Ordening en Planologie, aangevuld met HBO projectmanagement.

  • Werkervaring op het RO-gebied.
  • Je beheerst het RO-vak en hebt affiniteit met projectmatig en procesgericht werken.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de initiatiefnemer, bestuur en inwoners, iemand die de regie pakt, samenwerkt met adviseurs en verantwoordelijkheid neemt.
  • Je bent resultaatgericht, een planner, organisator en kan met anderen met een” ja, mits houding” tot oplossingen komen.
  • Je bent een netwerker, representatief, een teamspeler, beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent in staat het bestuur te adviseren.
  • Je stuurt op een goede dienstverlening, een financieel haalbaar project en korte doorlooptijden.
  • Je bent klantvriendelijk en kunt omgaan met conflictsituaties.
  • Onze kernwaarden zijn: omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en zelfreflectief.

Wat bieden wij?
Wij bieden een afwisselende baan en goede arbeidsvoorwaarden, die we graag tijdens de procedure met elkaar bespreken. De functie is gewaardeerd in functieschaal 10 van de CAR-UWO en het  maximumsalaris is € 4.225,-  bij een 36-urige werkweek.  Het minimumsalaris conform de aanloopschaal is  € 2.591,-.  Naast je salaris ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je maandelijkse salaris. Het IKB is een vrij besteedbaar budget om keuzes te maken die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Het IKB kan je maandelijks uit laten betalen of is te besteden aan: extra verlof, opleidingskosten en vakbond contributie

Reageren doe je zo
Schriftelijk reageren kan tot en met maandag 12 november 2018 via deze link. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op vrijdag 16 november (tussen 9 en 12 uur) en de 2e ronde is op 19 november (tussen 13 en 15 uur).

Heb je nog vragen?
Neem dan contact op met Gert Zaaijer, Teamleider Omgevingsverzoeken, zijn telefoonnummer is 06-28236369 of Marjan Onderstal, Adviseur P&O, haar telefoonnummer is 0343-565600.

 

Deze vacature wordt zowel intern als extern geplaatst. Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.