Projectleider

| 24 september 2018

Vlaardingen is havens, haring, water, groen, historie en sociaal aan de Nieuwe Maas!

Bij de gemeente Vlaardingen staan de ramen en deuren open. Samen met inwoners, ondernemers en organisaties werken we aan de ontwikkeling van de stad. Onze werkomgeving verandert en onze organisatie verandert mee. Dat doen we professioneel, vanuit gelijkwaardigheid en met lef.

Het team Voorbereiding en Realisatie van de afdeling Stedelijk Beheer zoekt een:

Projectleider
36 uur | Vlaardingen

De afdeling Stedelijk Beheer bestaat uit vier teams en heeft tot taak om de openbare ruimte en de daarbij behorende infrastructurele voorzieningen, efficiënt en integraal in te richten, te beheren en te onderhouden. Het team Voorbereiding en Realisatie is hierin verantwoordelijk voor o.a. de werkvoorbereiding, de uitvoering van projecten, aanbestedingen en verkeersmaatregelen. Het team bestaat uit werkvoorbereiders, directievoerders en projectleiders. De projectleider stuurt op procesniveau multidisciplinaire projecten aan (van initiatieffase tot afsluitingsfase).

Je functie:
Initieert en coördineert (op procesniveau) de projectactiviteiten;

  • De projectleider organiseert en geeft leiding aan de/het projectorganisatie/team;
  • De projectleider draagt zorg voor de totstandkoming en uitvoering van het projectplan conform de projectopdracht;
  • Draagt zorg voor het opstellen van de nodige (fasegerichte) beslisdocumenten en organiseert de daaraan verbonden besluitvormingstrajecten vanuit een integraal perspectief;
  • Stuurt op de beheersaspecten (tijd, geld, informatie, organisatie en kwaliteit) en initieert indien nodig tijdig activiteiten/maatregelen hiervoor;
  • Rapporteert over de projectvoortgang aan de teammanager en signaleert en bespreekt tijdig knelpunten en eventuele oplossingen daarvoor;
  • Zorgt voor de overdracht aan de beheerder.

Je profiel:
HBO werk- en denkniveau;

  • Circa minimaal 4 jaar relevante ervaring in het werkgebied;
  • Competenties:
  • Adviseren, aanspreken en feedback geven gaat je makkelijk af.
  • Je werkt samen, stimuleert samenwerking en bent toegankelijk en hulpvaardig.
  • Je bent ontwikkelingsgericht, je staat open voor veranderen en leren en verbetert bestaande werkprocessen.
  • Je stelt de klant (extern en intern) centraal, je bent omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief.
  • Je bent besluitvaardig en ondernemend.
  • Je hebt ervaring met PRINCE2 en bij voorkeur ervaring met het werken in IPM-teams;
  • Je hebt ervaring met en kennis van (het proces van) aanbesteden bij de overheid, UAV, UAV-gc en beeldbestekken.

Ons aanbod
Het salaris voor deze functie bedraagt maximaal € 4.541,- bruto per maand (indicatief schaal 10a) bij een volledige werkweek van 36 uur. Afhankelijk van opleiding en ervaring wordt nader bepaald of je in de aanloopschaal dan wel in de functieschaal geplaatst wordt.

Verder ontvang je naast je salaris ook een vrij besteedbaar budget via het Individueel Keuze Budget (IKB). Je kunt hiermee keuzes maken die passen bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen. Het IKB bedraagt 17,05% van je salaris.

Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met mevrouw G. Roeters, teammanager Voorbereiding & Realisatie. Telefoon (010) 2484331.

Word jij enthousiast van deze Vlaar-dingen? Solliciteer dan direct vóór 1 oktober 2018 via deze link.

Een assessment kan onderdeel uit maken van de sollicitatieprocedure.

Voor deze functie wordt gelijktijdig in- en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.