Senior Stedenbouwkundig Adviseur

| 1 februari 2018

De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Amstelveen staat voor een omvangrijke omwenteling als het gaat om de opgave voor vernieuwing van de stad. Lag vroeger de focus op omvangrijke uitleglocaties voor woningbouw, nu verschuift de aandacht naar herontwikkeling en transformatie van de bestaande stad.

De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initiëren en faciliteren.

Het team projecten en grondzaken bestaat uit projectmanagement, projectondersteuning, stedenbouw, planeconomie en grondzaken. Daarnaast vallen ruimtelijke ordening en milieu en omgevingsvergunningen onder de afdeling. De afdeling telt ca. 80 vte.

Wij zijn op zoek naar een:

Senior Stedenbouwkundig Adviseur

(36 uur per week)

Je belangrijkste taken zijn:

  • Het onderkennen van trends in de stad en deze vertalen in ideeën en visies voor ruimtelijke kansen. Hierbij gaat het met name om vraagstukken rond herontwikkeling en transformatie.
  • Het in overleg met de initiatiefnemer vertalen van initiatieven uit de markt.
  • Het formuleren van integrale ruimtelijke visies op gebieds- en projectniveau. Hierbij gaat je advisering breder dan esthetiek: stedenbouw is het verbindende vak tussen diverse inhoudelijke disciplines. Hierbij maak je de vertaalslag van gemeentelijk beleid naar een visie, die enerzijds aansluit bij de wensen van het bestuur en anderzijds recht doet aan de behoeften in de markt.
  • Het adviseren op stedenbouwkundig gebied voor beleid en bestemmingsplannen. Het verrichten van integrale ruimtelijke analyses en ontwerpstudies bij nieuwe projecten.
  • Je adviseert onder meer directie en bestuur. Je bouwt en onderhoudt een relevant netwerk binnen en buiten de gemeente.
  • Het opstellen van stedenbouwkundige uitgangspunten en randvoorwaarden, waaronder het maken van bouwenveloppen en het maken van beeldkwaliteitsplannen.
  • Het voeren van regie op de planvorming en planuitwerking van in- en externe ontwerpers.
  • Het participeren in projectteams.
  • De werkzaamheden worden in teamverband met twee andere stedenbouwkundigen bepaald.

Functie-eisen
Wij vragen een ervaren kandidaat met academische opleiding op het gebied van stedenbouw en minimaal 7 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie. Ervaring met werken voor een gemeente is een pre. Wij zoeken een inspirerend en enthousiasmerend stedenbouwkundig adviseur, die het vakgebied intern en extern op de kaart zet. Wij zoeken iemand die coachend opereert richting de andere adviseurs. Wij zoeken een teamspeler die ervaring heeft met projectmatig werken. Wij zoeken een adviseur die begrijpt wat de behoeften zijn vanuit het bestuur en in kan spelen op de opstelling en positie van marktpartijen. De competenties voor deze functie zijn: klantgericht, samenwerken, bestuur sensitiviteit, analytisch vermogen en onafhankelijk.


Arbeidsvoorwaarden
Wij bieden een functie in een dynamische organisatie met een plezierige werksfeer waar gewerkt wordt voor 2 gemeentebesturen.

Het salaris voor deze functie bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal  €5.520, – ( bij een 36-urige werkweek).

Contactinfo
Wil je meer informatie over de functie, neem dan contact op met Petra Kegge, teamleider of over de procedure met Klaas Ykema Westerhuis van HRM (Beide bereikbaar via 020-5404911).

Interesse?
Wil je solliciteren, stuur dan je gemotiveerde brief met CV voor 23 februari 2018 via onze sollicitatiepagina

 

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.