Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht
Strategisch adviseur wonen en ruimte

| 14 januari 2020


Hendrik-Ido-Ambacht, 36 uur per week
Vacaturenummer: 64621


Als strategisch adviseur wonen en ruimte ben jij de spil die de thema’s wonen, leefomgeving en zorg in de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht bij elkaar brengt.

Ben jij die aanjager en stevige adviseur met ervaring als projectleider? Ben jij een verbinder en wil jij met elkaar samenwerken aan de toekomst van Hendrik-Ido-Ambacht? Dan willen we graag kennismaken met jou!

Wat ga je doen?
Je fungeert als stevige adviseur voor (complexe) projecten en je bent projectleider Omgevingswet. Je bent in staat om te onderhandelen met stakeholders. In je gesprekken met diverse in- en externe partijen bied je een luisterend oor en heb je oog voor ieders belangen. Jij zorgt voor de coördinatie van de thema’s wonen, ruimte en zorg en brengt die met elkaar in verbinding.

Samen met de beleidsmedewerker wonen ben je verantwoordelijk voor alle gemeentelijke taken op het gebied van wonen. Belangrijk uitgangspunt hierbij is onze lokale woonvisie. Jij vertaalt die visie in een uitvoeringsprogramma voor de komende jaren. Op het brede terrein van wonen zorg jij ook voor de verbinding met de regio.

Kortom, bij ons krijg jij als strategisch adviseur wonen en ruimte een breed takenpakket!

Wat neem je mee?

  • Je beschikt minimaal over woniveau.
  • Je hebt minimaal 35 jaar ervaring opgedaan op het brede thema wonen en je hebt affiniteit met de Omgevingswet.
  • Je bent politiek en bestuurlijk sensitief.
  • Strategisch en analytisch denkvermogen.


Door samenwerking met interne en externe partners weet je resultaten te behalen. Je hebt ervaring met projectmatig werken vanuit een projectleidersrol. Je laat goed ontwikkelde proces- en adviesvaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk) zien. Je weet wat er op het gebied van Wonen in de samenleving speelt. Je beweegt je soepel in een politiek-bestuurlijke omgeving. Verbinden en afstemmen zijn voor jou vanzelfsprekend, zowel binnen de organisatie en in de regio, als met externe partijen en inwoners. Daarnaast ben je enthousiast en heb je een positieve instelling.

Waar kom je te werken?
Je wordt onderdeel van de afdeling Beleid en Ontwikkeling, bij het team Ruimte. Dit team bestaat uit 10 enthousiaste en gedreven medewerkers. Samen werken zij iedere dag aan het beleid op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, wonen, economie, grondzaken en duurzaamheid/milieu. Naast dit team is er het team Welzijn & Onderwijs dat zich bezighoudt met alle ontwikkelingen op het sociaal domein in onze gemeente. Tot slot zijn ook de grote projecten, zoals de ontwikkeling van nieuwe bedrijventerreinen en het centrumgebied, binnen de afdeling ondergebracht.

Wie zijn wij?
Hendrik-Ido-Ambacht is een kleine organisatie. Bij ons heerst een prettige en informele werksfeer. Met ruim 100 medewerkers zetten wij ons voortdurend in voor onze inwoners, ondernemers en instanties en sluiten aan bij wat er leeft en speelt in de gemeente. Om dit met een compacte organisatie zoals de onze te kunnen realiseren is flexibiliteit en voldoende inzet van hoogwaardige professionals een randvoorwaarde. Voor jou betekent dit dat je in de volle breedte van je vakgebied werkt en van nature daaroverheen ziet en denkt. Ook betekent het dat we fors inzetten op jouw ontwikkeling en dat we je talenten inzetten waar ze het beste tot hun recht komen.

Wat bieden we jou?
Wij belonen je inzet. In de eerste plaats met een afwisselende en verantwoordelijke baan met impact. Salaris is afhankelijk van ervaring, kennis en opleiding en bedraagt maximaal € 5.017,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 11). Een arbeidsmarkttoelage is bespreekbaar.

Daarnaast krijg jij bij ons uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van flexibele werktijden, reiskosten, pensioen, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit budget kun je inzetten voor bijvoorbeeld extra vrije dagen, een opleiding of de aanschaf van een nieuwe fiets.

Solliciteren of meer weten?
Zie jij jezelf deze functie vervullen, solliciteer dan direct via het online sollicitatieformulier. Reageer vóór 10 februari 2020.

Wil jij meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Mirjam de Jong (afdelingshoofd Beleid en Ontwikkeling) op (06) 4328 3953 of (078) 770 2676. Zij vertelt jou er graag meer over. Kijk voor meer informatie over Hendrik-Ido-Ambacht op www.h-i-ambacht.nl/.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.