Gemeente Amsterdam
Teamleider Groen en Wegen

| 2 oktober 2019

Gemeente Amsterdam heeft een vacature voor een

Teamleider Groen en Wegen

De straten inclusief straatmeubilair, groenstroken en parken in de gemeente zijn het visitekaartje van Amsterdam. Voor het aanzicht, de beleving en de leefbaarheid van en in de stad is het belangrijk dat deze assets er goed en veilig bij liggen. Daarvoor zetten ruim 30 collega’s van het assetmanagementteam Groen en Wegen zich met veel energie in. Als teamleider neem jij de medewerkers – die pas een jaar in deze samenstelling werken – mee naar de volgende stap in de ontwikkeling.

Wat ga je doen als Teamleider Groen en Wegen?
Jij maakt van Groen en Wegen een geolied team. Dat wil zeggen: duidelijkheid over rollen en verantwoordelijkheden, acceptabele werkdruk, verbinding met de rest van de organisatie en de omgeving, een fijne werksfeer én aandacht voor groei en ontwikkeling. Zowel voor individuele medewerkers als voor het team als geheel. De meeste medewerkers hebben hbo- of wo-niveau en een technische achtergrond. Samen zijn ze onder meer verantwoordelijk voor inspecties aan de assets, de onderhoudsprogrammering, het verkrijgen van budget en het beheersen van de uitvoering van onderhoudsprojecten. Als het gaat om technisch-inhoudelijke knowhow kun je rekenen op de twee assetmanagers en de twee regievoerders projecten. Samen met hen vorm je de kerngroep en stuur je het team aan. Jij en je team vertalen ontwikkelingen op het gebied van klimaatadaptatie en circulariteit naar de beheeropgave Jullie werken daarmee aan een toekomstbestendige openbare ruimte. Jij stuurt op resultaten om de projecten goed te laten verlopen.

In 2018 is het beheer en onderhoud voor de stad gecentraliseerd. Vorig jaar stond voor jouw team daarom in het teken van een reorganisatie. Hoewel het team nu voor een groot deel staat, is er nog steeds werk aan de winkel. Zo zijn we bezig met een flinke inhaalslag in de realisatie van projecten. En nog steeds zijn we onszelf aan het uitvinden. Wie heeft welke rol? Wie is waarvoor verantwoordelijk? Hoe brengen we de werkdruk in balans? Allemaal vragen waar jij je als teamleider in vastbijt.

Dit is jouw kracht
De balans creëren tussen slagvaardig zijn én voldoende afstemmen met je omgeving, daarin blink jij uit. Je vindt het boeiend om een team als geheel goed te laten functioneren in een complexe politieke organisatie als de gemeente Amsterdam. Maar bovenal heb jij oog voor de mens en ben je een warme manager. Je haalt voldoening uit het coachen, begeleiden en verbinden van collega’s en je weet zo het team in beweging te krijgen.

Verder heb je:
  • Wo-niveau;
  • Ruime managementervaring, bij voorkeur bij een gemeente of overheid;
  • Affiniteit met het beheer van openbare ruimte. Hoewel je zelf niet per se technische kennis nodig hebt, is het wel handig als je hier enige feeling voor hebt.
Wat biedt Gemeente Amsterdam jou?
  • Minimaal € 4.490,- en maximaal € 5.984,- bruto per maand (schaal 13) op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring;
  • Een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, met onder meer opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan je ziektekostenverzekering;
  • Een individueel keuze­budget om extra verlofuren mee te kopen, opleidingen van te betalen of te laten uitbetalen in de vorm van extra inkomen;
  • De mogelijkheid om zelf je werktijden in te delen, voor een goede balans tussen werk en privé;
  • Complexe, afwisselende werkzaamheden en een plek in een collegiaal, divers team waarbinnen iedereen zijn identiteit en eigenheid behoudt;
  • Uitstekende opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden zoals officetrainingen, mindfulness en vakspecialistische opleidingen.


De organisatie
Hier ga je werken
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Mede dankzij jouw team Groen en Wegen kan iedereen in Amsterdam genieten van een mooie, veilige en duurzame openbare ruimte. De medewerkers van je team zijn verantwoordelijk voor de inspecties aan de assets, de onderhoudsprogrammering en de beheersing van de uitvoering. Hierbij werken we nauw samen met de gebiedsmanagers uit de stadsdelen, het Ingenieursbureau van Amsterdam dat de projecten aanstuurt en Stadswerken, de organisatie die het dagelijks onderhoud uitvoert. Het hoofdkwartier van Groen en Wegen bevindt zich op de Weesperstraat, en daar ben jij als teamleider ook meestal te vinden.

Solliciteren op de functie van Teamleider Groen en Wegen
Zet jij je ideeën en kennis graag in voor een ambitieuze werkgever die het beste wil voor de stad Amsterdam en haar bewoners, ondernemers en bezoekers? Upload dan uiterlijk 15 oktober 2019 je motivatie en cv via onderstaande sollicitatiebutton.

Vragen over deze vacature
  • Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Jean Paul Rocour (afwezig tot 7 oktober), bereikbaar via 06 – 52505500 en j.rocour@amsterdam.nl of Matthijs Opheikens, teammanager Groen en Wegen, bereikbaar via 06 – 83630648 en m.opheikens@amsterdam.nl.
  • Vragen over de sollicitatieprocedure? Stel ze aan Christine Hilgers, projectleider werving en selectie, via 06 – 06 – 11 17 90 90 of c.hilgers@amsterdam.nl.
De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.