Gemeente Amsterdam
Vakspecialist Verhardingen

| 27 mei 2020

Gemeente Amsterdam heeft een vacature voor een

Vakspecialist Verhardingen

32 – 36 uur per week

In Amsterdam lopen honderden projecten tegelijkertijd. Denk aan de herontwikkeling van het Waterlooplein, de ontwikkeling van Havenstad en de renovatie van het Nationaal Monument op de Dam. Veel van dit soort projecten wordt uitgevoerd door externe partijen, zoals gebiedsontwikkelaars. Zijn de projecten afgerond? Dan nemen wij als afdeling Stedelijk Beheer de openbare ruimte (weer) in beheer. Dit kan alleen als de projecten volgens de juiste maatstaven en richtlijnen zijn uitgevoerd. En dat is waarom jij als vakspecialist verhardingen zo belangrijk bent.

Wat ga je doen als Vakspecialist Verhardingen?
Amsterdam is prachtig en uniek. En dat willen we graag zo houden. Daarom werken we dagelijks aan het beter en mooier maken van onze stad. Als de absolute specialist in en ambasseur voor onze verhardingen neem jij de partijen die daarbij betrokken zijn aan de hand. Zo ga je in gesprek met de projectteams die zich bijvoorbeeld richten op de herinrichting van buurten, het onderhoud aan straatmeubilair of de renovatie van fonteinen. Je geeft de leden van de projectteams beheercriteria mee, bespreekt de plannen en stelt samen de juiste aanpak vast. Hierbij vertegenwoordig je de verantwoordelijk assetmanager van je eigen asset, en treed je naar buiten als assetoverstijgende ambassadeur van beheer. Dit doe je samen met ongeveer 20 medevakspecialisten. Zo zie je erop toe dat wij de assets, na oplevering, goed in beheer kunnen nemen en iedereen er nog lang van kan genieten.

Voor het beoordelen van projecten maak je gebruik van het programma van eisen. Hieraan toets je de plannen van projecten. Ook houd je rekening met in- en externe ontwikkelingen rondom het beheer van wegen en je vertaalt deze naar adviezen voor de assetmanagers. Hierbij kijk je naar onder meer prestaties, risico’s, kosten, politieke belangen, het juridisch kader, veiligheid, gebiedsinput en maatschappelijke factoren. Zo stel je de assetmanagers in staat de juiste afwegingen te maken in het beheer voor de lange en middellange termijn.

In je tactisch-operationele adviezen heb je steeds oog voor duurzaamheid, energieneutraliteit en circulariteit. Deze aspecten vormen een wezenlijk onderdeel van onze onderhoudsopgave en je vecht dan ook voor klimaatbestendige assets. Hierbij sta je open voor innovaties en denk je in kansen. Naast je rol bij projecten door derden geef je ook advies aan collega’s die verantwoordelijk zijn voor programmering of uitvoering. Door hen te ondersteunen met raad en daad zorgen jullie er samen voor dat het resultaat buiten dusdanig is dat iedereen er blij van wordt. Daarnaast deel en ontwikkel je kennis met de andere vakspecialisten en draag je overtuigend bij aan de positionering en professionalering van ons assetmanagement. Een houding die perfect past bij jouw ambitie om de autoriteit op het gebied van verhardingen te worden.

Wij vragen

Dit is jouw kracht

Een echte kenner van verhardingen: dat ben jij. Mensen aan de hand nemen en op sympathieke wijze overtuigen van jouw standpunten, dat kun jij als de beste. Dat je mensen met elkaar verbindt en goed samenwerkt, spreekt voor jou voor zich. Innovaties en onbekende wegen op het gebied van verduurzaming? Jij staat voorop om ze te ontdekken. In je werk heb je steeds duidelijke doelen voor ogen en je bent vasthoudend in het behalen daarvan. Zelfstandig actie ondernemen en kansen omzetten in heldere adviezen; jij doet het.

Verder heb je:

  • Een hbo-diploma, bij voorkeur in een civieltechnische richting, of rond het thema duurzaamheid;
  • Ruime ervaring in de grond-, weg- en waterbouw;
  • Actuele kennis van de relevante vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.

Wat biedt Gemeente Amsterdam jou?

  • Minimaal € 2.914,- (salarisschaal 10) en maximaal € 5.067,- (salarisschaal 11) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring.
  • Complexe, afwisselende werkzaamheden en een plek in een collegiaal, divers team waarbinnen iedereen zijn identiteit en eigenheid behoudt.
  • De mogelijkheid om thuis te werken en flexibele werktijden te hanteren, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, met onder meer opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan je ziektekostenverzekering.
  • Een individueel keuzebudget om extra verlofuren mee te kopen, opleidingskosten van te betalen of te laten uitbetalen in de vorm van extra inkomen.
  • Uitstekende opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden zoals officetrainingen, mindfulness en vakspecialistische opleidingen.

De organisatie
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de miljoenen bezoekers van grootstedelijke evenementen, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Dit is de taak van onze afdeling Stedelijk Beheer.

Wij zorgen er onder meer voor dat de 29.655.000 vierkante meter aan wegen, pleinen, voetpaden, fietspaden en busbanen in onze stad in optimale staat zijn. Ook staan wij aan de basis van het onderhoud aan de 11 stedelijke busstations. En zien we erop toe dat al het straatmeubilair en alle speeltoestellen in orde zijn. Denk hierbij aan onder meer 7.136 speeltoestellen, 16 speelbadjes, 116 fonteinen, 828 kunstobjecten en oorlogsmonumenten, 600 watertappunten, 14.000 zitbanken, 100.000 fietsenrekken en ongeveer 200 kilometer hekwerk. Alles wat wij doen, is erop gericht een zo mooi en veilig Amsterdam te hebben en houden.

Sollicitatieprocedure
Zet jij je ideeën en kennis graag in voor een ambitieuze werkgever die het beste wil voor de stad Amsterdam en haar bewoners, ondernemers en bezoekers? Upload dan uiterlijk 3 juni 2020 je motivatie en cv via de onderstaande sollicitatiebutton.

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Word je uitgenodigd voor een eerste gesprek, dan plannen wij vooralsnog een video-gesprek met je in. Wij nemen tijdig contact met je op om de instructies hiervoor met je door te nemen, ruim voordat het gesprek plaatsvindt.

We willen een diverse en inclusieve organisatie zijn, die ruimte biedt aan iedereen. Diversiteit is een kracht die we gebruiken om betere resultaten te halen voor de stad. We streven naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam, met alle verschillen. Onze vacatures staan open voor iedereen, tenzij in de tekst iets anders staat.

Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Bekijk dan de verhalen van onze medewerkers.

Vragen over deze vacature
Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Nynke Brouwer, teammanager Groen en Wegen. Zij is bereikbaar via 06 – 28 73 97 87 en n.brouwer@amsterdam.nl.

Vragen over de sollicitatieprocedure? Stel ze aan Myrtill Dongen, adviseur werving & selectie, via 06 – 380 81 721 of m.dongen@amsterdam.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Civiele Techniek, Civieltechnisch, Duurzaamheid, Grondbouw, Wegenbouw, Waterbouw, Overheid, Gemeente, vacature Amsterdam