Gemeente Lelystad
Assetmanager Wegen

| 22 september 2020

36 uur per week

Heb jij een heldere visie hoe je assetmanagement op het gebied van onze wegen bij ons kan vormgeven? Ben jij een kei op het gebied van wegbeheer? Ben jij in staat om samen met collega’s ervoor te zorgen dat het beheer van de wegen tiptop is en houd je oog voor een goede bereikbaarheid binnen onze stad tegen zo scherp mogelijke kosten? En ben je net als wij enthousiast om bij te dragen aan onze prachtige openbare ruimte? Dan wordt deze functie jouw weg naar succes!

Het fysiek domein ‘Actief betrokken met elkaar’
Binnen het Fysiek domein werken wij met zo’n 250 collega’s verspreid over verschillende clusters en worden wij ondersteund door 7 teamleiders. Het team Beheer is een divers team, van 24 professionals, met een leeftijdsopbouw van jong talent tot ervaren medewerkers. Wij zijn een hecht team, houden van een barbecue of informele borrel en vinden het vanzelfsprekend dat we elkaar helpen en stimuleren binnen onze projecten. Vanuit de vakgebieden wegen, groen, technische installaties en water & milieu werken we allemaal aan de vastgestelde doelstellingen op het gebied van beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Wij weten als geen ander dat de openbare ruimte een belangrijk onderdeel is van de leefomgeving van Lelystad. Iedereen die in Lelystad komt, krijgt bewust of onbewust een bepaalde indruk van de openbare ruimte. Het is aan ons om te zorgen dat dat een onvergetelijke indruk is.

De functie
Als assetmanager zorg jij voor de sturing op onze processen. Je stelt prioriteiten, je zorgt voor de juiste aanpak waarbij kwaliteit en kostenefficiency kunnen worden behaald. Je bent sparringpartner voor de experts en stimuleert een goede samenwerking intern en met stakeholders. Je zet je collega’s in hun kracht en maakt keuzes wanneer dit nodig is vanuit jouw rol. Voor de organisatie ben je het aanspreekpunt op de voortgang van alle activiteiten op het bestaande verhardingsareaal.

Je werkt dus planmatig en bent verantwoordelijk voor het meerjarig onderhoudsprogramma wegen. Daarnaast help je mee met het opbouwen en implementeren van data gestuurd beheer en ben je verantwoordelijk voor de raamovereenkomsten dagelijks onderhoud.

Als assetmanager werk je binnen het vakgebied wegen nauw samen met opzichters, toezichthouders en beheerders. Je loopt voorop bij ontwikkelingsprojecten. Jij zorgt ervoor dat het totale proces van beleid, planvorming en uitvoering goed verloopt. Je ziet verbanden met andere assets zoals riolering, water en groen in de openbare ruimte en zorgt op die punten voor een integrale aanpak. Je trekt dus samen op met je collega’s van deze assets. Ook stem je beleidsmatige keuzes af met ons bestuur.

Je zorgt dat gemeentelijke strategische kaders en doelstellingen worden verwerkt in een praktische aanpak richting de verschillende disciplines. Je bouwt aan een programma voor het meerjarig onderhoud van wegen op basis van weginspectieresultaten en je bouwt het digitaal planmatig beheren van het areaal verder uit.

Jouw kracht
We zoeken niet alleen iemand met het technische verstand en bijbehorende ervaring, maar we zoeken in jou ook een stevige persoonlijkheid die zich staande weet te houden in een dynamische omgeving. Jij bent van nature daadkrachtig en besluitvaardig, je weet prioriteiten te stellen en gaat een uitdaging niet uit de weg. Je bent een verbinder tussen andere disciplines en teams en je weet je netwerk goed te gebruiken. Je bent praktisch ingesteld en je weet op zo’n manier samen te werken dat je met elkaar de beste resultaten weet te behalen.

Verder vragen we van je

  • Een relevante afgeronde opleiding op woniveau.
  • Beleidsmatige ervaring op het vakgebied wegen.
  • Kennis van vakspecifieke normen (CROW).
  • Affiniteit met financiën, databeheer en analyse.
  • Kennis van het P&Cproces binnen een politiek bestuurlijke organisatie.

Het mooie van gemeente Lelystad en de functie
Je begrijpt het al, we verwachten nogal wat van je. Daar krijg je dan wel iets moois voor terug. Je komt werken in een stad waar de pioniersmentaliteit nog altijd heerst. Dit zie je ook terug in jouw werk. Een uitdagende baan, vol afwisseling in een energieke organisatie. Je hebt een heel directe invloed op hoe de stad overkomt op onze inwoners en andere betrokkenen. Jij bent mede een bepalende factor als de inwoner straks een cijfer geeft aan onze openbare ruimte.

Maar je krijgt ook veel vrijheid om met jouw ontwikkeling eens van de gebaande paden af te gaan en nieuwe wegen te ontdekken. Je toekomstige teamleider vertelt er je er meer over in dit filmpje: Dennis.

We bieden een dienstverband voor gemiddeld 36 uur per week.
Het salaris is, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal schaal 11 (max. € 5.118,- bij een fulltime dienstverband van 36 uur).

Bovenop je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget van 17,05%. Je kiest ervoor om dit flexibel uit te laten betalen, of je koopt er bijvoorbeeld extra verlof van of een fiets. Ook kun je een deel van jouw budget omzetten in een tegemoetkoming voor reiskosten.

En daarnaast zijn onze pluspunten:

  • Flexibiliteit werk/privé.
  • Zeer goede thuiswerkmogelijkheden.
  • Een ABP-pensioen.
  • Laptop en smartphone van de zaak.
  • Informele sfeer.
  • Een verrassend vitaliteitsbeleid.
  • Ontwikkelings-en opleidingsmogelijkheden.
  • Een inspirerende werkplek.
  • Een station of (betaalde) parkeergelegenheid op 2 minuten.

Meer info
Heb jij naar aanleiding van onze vacature nog vragen over deze functie? Neem dan eens contact op met Pâivï Schulpen, via telefoonnummer 06 – 302 165 95 of e-mailadres pma.schulpen@lelystad.nl. Zij kan je alles vertellen over hoe we assetmanagement integraal willen vormgeven. Kijk voor meer informatie over werken bij onze organisatie op www.werkenvoorlelystad.nl.

Hebben we je enthousiast gemaakt? Reageer dan snel. We ontvangen jouw motivatiebrief en cv uiterlijk 18 oktober 2020 via het online sollicitatieformulier.

We spreken jou het liefst zo snel mogelijk na ontvangst van je sollicitatie, want bij het vinden van de ideale match kan het zijn dat we de vacature eerder sluiten.

Let op! mail vanuit de gemeente Lelystad kan in je spambox terechtkomen.

Als je solliciteert, dan ontvang je binnen 10 minuten een automatische ontvangstbevestiging. Ontvang je deze niet (controleer ook je spambox), dan adviseren we je om je sollicitatie opnieuw in te dienen.

In verband met het digitale proces kunnen wij te laat, of op een andere wijze ingediende sollicitaties niet meenemen in de procedure.

Het opvragen van een verklaring omtrent het gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de benoemingsprocedure.

De gemeente Lelystad biedt aan iedereen ruimte. We streven naar het zijn van een diverse en inclusieve organisatie. Een organisatie die talent als basis en die kracht van diversiteit van de medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de stad.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.